株式会社ジェイシ-エフ|秋田県雄勝郡羽後町|婦人・子供服の縫製

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株式会社ジェイシーエフ
〒012-1131
秋田県雄勝郡羽後町西馬音内字
中野153-8
TEL.0183-62-5270
FAX.0183-62-4968
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婦人・子供服の縫製
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会社案内

 

経営理念

経営理念
 
私達は、誠実に、一致協力して、お客様のお役に立つ企業をめざし、
常に「ありがとう」といわれる仕事を続けます。
 
1.企業の永続と発展を目指し、社員の幸福実現に努力します。
 
2.御客様のお役に立つ企業をめざします。
 
3.社会への貢献と、より良い社会づくりをめざします。
 
4.情熱あふれる運命共同体をめざします。
 
CORPORATE IDENTITY

In good faith and working together, we aim to serve our corporate customer.

Serving to be told “thank you” towards all our work.

 

1. Aiming to our company to be continued forever with the continuous development and leading to the happiness of employees.

2. Aiming to be helpful to the customers.

3. Aiming to contribute to our society for the better.

4. Sharing the destiny passionately.

 

 

わが社の進むべき道

わが社の進むべき道
 
 事業の成長とは、現在のお客様をよく守り、そのお客様に新しいお客様を追加する。また、現在の事
業や製品に、新しい事業や商品を付け加えて、積極的に明日をつくり出すことだ。
 昨今では、どんな業界でも、その市場が満杯状態である。どこへ行っても、どんな市場も競争が激
しい。全社員が、営業マンであり、生産マンであり、総務マンの気持ちでないと、これまでのお客様
を他社から守ることはできない。
 まして、新しいお客様を獲得することはなお難しい。
 縫製業は、、商品を不特定多数に売る事業と異なって、顧客は特定で少数だ。しかし、ひとたびお
客様に商品(お仕事)を発注して頂ければ、それを縁に、幾年も変わらぬお取引をして頂ける。実に
恵まれた事業である。お客様との長い信頼関係を、われわれの努力で築いていける。五年でも、十年
でも、五十年でも、百年でも、かぎりない長い信頼関係を築いていけるのである。だからこそ、我社
にとって、長く信頼して頂ける新しいお客様を開拓することは、最重要な課題だ。 しかし、お客様
の開拓は、簡単にはいかない。お客様はなかなかチャンスをくれない。数少ないチャンスを根気よく
待って活かすことがたいせつだ。一度や二度の訪問で断られても当たり前だ。百年も続く得意先を、
一・二度の訪問でとれることこそ幸運なのである。まず三年間、手を変え、品を変えて訪問し、断ら
れ続けて初めて諦めるべきである。この重要な新規開拓のために、われわれは全営業力を投入し、生
産体制のすべてを顧客志向にしなければならない。また、新しい顧客の開拓は、安くスタートするこ
とだ。まず、入り込むことが最初の目的である。
 そして次に、われわれはお客様のニーズに合わせて、会社の体制を整え、機械を入れ、納期を短縮
し、高品質の商品を納品するように努めなければならない。全社員が将来にわたる豊かな生活、事業
の永遠の発展は、新しいお客様の開拓いかんにかかっている。
 「われわれは、お客様を他社からよく守る」とは、どういうことかを知っていなければならない。
それは、簡単に言えば「我社でないと決してできないという特色や売り物を持つことだ」
 これが他社から得意先をよく守り、他社を差別化し、他社の得意先をも奪い取る原動力なのである
。「他社よりお客様に可愛がられる営業」「お客様への万全のサービス」「より高い技術と品質」「
決して遅れない納期」が、我社の売り物だ。このことをお客様が認め、また「あそこに頼めば何でも
できる」と、他社と、ごく自然に差別されるところまで高めなければならない。 品質も、値段も、
納期も、われわれは、他社と全く同じ土俵の上で競争している。その上で、お客様に焦点を合わせた
我社だけの強い特色を持つことこそ重要なのだ。商品の寸法が違うとか、レースの品番が違うとか、
糸が合わないとか、生地を間違えたとか、こんなことは絶対にあってはならないことだ。せっかくの
お客様を失うこととなってしまう。苦労も水泡と化してしまう。
 特に、商品の見栄えを決定的にする付属や刺繍や生地等の問題は、たとえそれがお客様が指定され
た物であっても、お客様に対して「お客様が指定されたのに・・・・」などということがあってはな
らない。お客様の頭の中のイメージと全く異なって出来上がってきたら、長い信頼関係は得られない
。その時だけよくても、長く付き合ってもらわなければ駄目だ。だからお客様のミスはわれわれのミ
スだ。技術的には全部できることなのに、意識がないから起こる。
 お客様の言われる無理なこと、出来そうもないことをわれわれはやるべきだ。必ず出来るという信
念をもって、である。それが長い間に、必ず我社の特色となり、売上、利益の根源となるからだ。
 人は誰でも 何事をも 自分自身が深く思い考えた通りになすことができる つまり、何事をも自
分が自分自身に与えた想念の通りになる「自分が出来ないと思い込めばできない、出来ると信念すれ
ば何事もできる」
 新たな繁栄も苦難も自分の心の中にある、と私は信念している。
 私はリーダーとして、厳しい状況の中で、全社員とその家族が、明るく、豊かな生活を営むために
、ひたすら精進し、戦略を練り、工夫し、お客様第一主義を唱い、あらゆる困難に立ち向かい、情熱
にあふれる経営を推進するここといたします。
 
                                                                                                          
                                      代表取締役社長
                                                                                                                     阿部 功
 
THE WAY WE GO

 

Business growth is to protect our current customer and adding the new customer and new business opportunity and/or product and/or service to the current one to make better future aggressively.

 Nowadays, any industry seems already saturated. Anywhere, any market is competitive. Without respective employees being the sales professional, manufacturing professional and administrative professional, unable to protect current customer from competitors. Developing new product is even more difficult.

 Appearel manufacturing market is small not like the business its target is in wide range of market. However, once the customer gives us order, they will continue to be for many more years. It is blessed. We can build the trusted relationship with customer by our effort. Thus, finding potential long term customer is the most important. However, exploiting potential customer is not easy. They do not give us the chance easily. Enduring to get the chance is important. If you visit them once or twice and if they say “NO”, it’s nothing. Gaining the valued customer with 100 years future relationship by once or twice visiting is just a luck. If the visit continued for 3 years and customer still say “NO” after the various ways of approaching, it’s the finally time to give up. For this significant business developing, we should give all the sales effort and the manufacturing way should be up to the customer. And, new customer finding in the beginning stage should be small business opportunity. Most important thing is to open their door and get in.

 Then, we should fix the work flow, purchase machine, expedite, and deliver high quality. All employees happiness and future success of business is depending on developing customer. We all should know well about “Protecting our current customer”. In other words, it is to “Differentiate with competitors and having something special what others can not achieve”.

 This is to protect our customer from competitors and differentiate with others and it even become the driving power to take the potential customer from competitors.

Our sales point is as follows, “customer favorable sales style”, “ full service to the customers”, “ even higher technology level and quality” and “never deliver late”. We have to bring our level where customer admits those and they naturally feel “Oh! We should give them the opportunity because they can do!”. It is the deference from competitors. Quality, price, and delivery, we are on the same field, in other words, parameters are same and we are fighting with each others. Thus, it is important to have our specialty with focusing onto the customer. Wrong length, wrong code number of the lace, wrong line, wrong material should never ever be happened. It is losing the customer, and our effort will be gone just like a bubble.

 Especially, regarding the additionals, stitch work and material issues, even if the customer specified these design, we should not think “it was their order so it was thier fault.” Because those issues determine the image of the complete product. If the complete work is far from their image, long term trust is unable to be built. Long term relationship is important and business is not the one time. Thus, mistake of customer is our mistake. Mistake caused by the thing we are able to do technically happens because of our carelessness.

 We should still do even which seems unable to do. We should do these thing with the strong belief “we can do”. In the meanwhile, these will be our specialty and the source of the sales and profit.

 Human beings, we can do anything the way we believed deeply, thus things become as the way we think. “If we think we cannot, we cannot. If we think we can, we can do anything.”

 New prosperity or even the difficulties, these are all in our own. It is my belief.

 As a leader, under this current challenging situation, I will always proceed our business passionately with devoting entirely, making strategic plan, being creative, stating “customer first” ism and facing any difficulties to make employees and all of their families to be able to continue bright and rich life.

 

会社概要

会社概要
  ■会社名Corporate Name
株式会社 ジェイシィエフ
JCF CO., LTD.
  ■所在地
Head Office
〒012-1131
秋田県雄勝郡羽後町西馬音内字中野153-8
153-8, Nakano, Nishimonai, Ugo, Ogachi, Akita, 012-1131, JAPAN
  ■電話番号Phone number
0183-62-5270
(+81)-183-62-5270
  ■FAX番号Facsimile number 0183-62-4968
(+81)-183-62-4968
  ■代表者President CEO

代表取締役社長 阿部 功
Isao Abe
  ■設立年月日Date of Establishment

【創業】1988年7月
Initiation July 1988
【設立】1992年2月
Institution February 1992
  ■資本金Capital Stock
2,000万円
20 million yen
  ■事業内容Apparel manufacturing
婦人服の縫製 65%
子供服の縫製 30%
紳士服の縫製 5%

Ladies 25%
Children 65%
Gents 10%
  ■年商
Annual Sales
4億(平成25年度5月)
400million yen (as of May 2013)
  ■従業員数Mumber of Employees
役員3名、従業員59名
3 Officers
59 Employees
  ■協力工場Subcontract Factory
2工場
2 Factories
  ■主な取引先Main Client
㈱ナルミヤインターナショナル
㈱リトルアンデスセン
㈱エミリーテンプル
㈱ミナ
豊通ファッションエクスプレス㈱
㈱蝶理
㈱ブティックaAngelic Pretty
㈱ミルフィーユ
東洋物産㈱
㈱クリエイション
エミリーテンプルキュート    他

NARUMIYA INTERNATIONAL CO., LTD.
Little Andersen Co., Ltd.
Emily Temple Co., Ltd.
minä perhonen co., ltd.
Toyotsu Fashion Express Co., Ltd.
CHORI CO.,LTD.
Boutique a Angelic Pretty Co., Ltd.
Millefeuille Co., Ltd.
Toyo Bussan Co., Ltd.
Creation CO., LTD.
Emily Temple Cute Co., Ltd.
and others

          
  ■主な仕入先Main Supplier
㈱鷹岡
㈱三景
イチメン㈱
アズマ㈱
㈱シラカワ
小松和テキスタイル㈱   他

TAKAOKA & CO., LTD.
SANKEI CO., LTD.
ICHIMEN CO., LTD.
Azuma Co., Ltd.
Shirakawa Co., Ltd.
KOMATSUWA TEXTILE CO., LTD.
and others
  ■取引銀行Bank
北都銀行 西馬音内支店
秋田銀行 西馬音内支店
商工中金 秋田支店

Nishimonai Branch, Hokuto Bank
Nishimonai Branch, Akita Bank
Akita Branch, Shoko Chukin Bank
 

会社沿革

会社沿革
 
1987.07 「チャイルドファッション」として、平鹿郡十文字町新田字下佐吉開35-5に設立
1989.07 協力工場3社になる
1989.12 「チャイルド・ファッションアイル」を仙北郡仙北町橋本字田中183番地に設立
1990.04 K・Iソーイングを雄勝郡羽後町西馬音内字祭ノ神に設立
1991.04 チャイルドファッションより裁断部門を湯沢市成沢字杉山に分離独立する
1992.02 (株)ジェイシィエフを設立(湯沢のカッティングセンター・K・I・ソーイング・チャイルドファッションを合併)
1992.03 (有)クリエイトを設立(ファッションアイルと、チャイルドファッションアイルを合併する)
1992.05 雄勝郡羽後町西馬音内字中野153-8に、本社ビルを落成、同所に本社を移転
1994.03 カットソーの生産始まる
1996.07 キャドを導入(島精機)
1997.05 社員旅行(北海道)
     羽後町元西工場 新工場に移転(仕上げ、検品、発送)
1998.05 キャムを導入(島精機)
1999.11 湯沢市湯沢工場 新工場に移転(5名)
1999.12 社員旅行(沖縄)
2000.10 ホームページ開設
2002.02 キャドを1台購入しパターングレーディング開始
2002.06 社員旅行(ディズニーランド)
2002.10 ホームページリニューアル
2003.04 コインランドリーを横手に営業する。
2004.02 ピュアクリーンの会社設立
2005.10 パート社員ピュアクリーンに採用
2006.10 研修生1期性入社3名 2階増設 寮にする。
2007.04 ピュアクリーン 2班体制 工場長をおく。
2008.11 アナスイミニの生産委託はじめる。
2009.08 キャド設備増加する。
2010.02 東京にパタンナー置く。2名 
2010.06 社員旅行 ディズニーランドへ
2011.03 東日本大震災発生 3日間閉鎖
2011.11 元西工場に斉藤忠工場長赴任
2012.3   研修生3名増で全体で24名になる
2012.7   2日創業25周年
      社員旅行・福島:常磐ハワイ
2012.11 大森裕子さん、当社外部デザイナーとしてナルミヤへ参加
2012.11 16日、㈱シャーリーテンプルから分離して㈱エミリーテンプルに変わる。
2012.12 土田アサ子 管理職
2013.6     社員旅行 東京ディズニーランド
2013.7     ㈱ツイニーエンドー(旧商名シャーリーテンプル)倒産
2013.9     CAD.CAM新規投入
2013.12 ㈱クリエイション(婦人カット)取引始まる
2014.4    HPにてブログを開始
2014.6     研修生2名増
2014.6     社員旅行 青森屋
 
 

交通アクセス

交通アクセス
 
[住  所] 〒012-1131 秋田県雄勝郡羽後町西馬音内字中野153-8
[交通機関] 秋田新幹線大曲駅より車で40分 湯沢駅より車で15分
      秋田空港より車で70分
<<株式会社ジェイシーエフ>> 〒012-1131 秋田県雄勝郡羽後町西馬音内字中野153-8 TEL:0183-62-5270 FAX:0183-62-4968